Дар достони пеш аз пайкор, Рустам ва Исфандёр дар давраи подшоҳии Гаштосп ки Исфандёр дар онҳо ҳузур дорад ва диловариҳо мекунад ҳеҷ таасриҳе ба “Рӯйин танӣ” вай нест ва ин албатта ба манобеъи Шоҳнома бармегардад ки дар он достонҳо ба Рӯйин тании ин паҳлавон ишора накарда ва фақат дар ривояти Рустам ва Исфандёр бар ин вижагии у таакид кардаанд. Шояд ба далели аҳамияти ин набард дар корномаи кирдорҳои паҳлавонии Исфандёр ва Иштиҳор ва ҳайбат ва салобати ҳариф у яъне Рустам, ин сифати Исфандёр ки дар ривоятҳо ва корҳои пешини вай чандон муҳим ё мавриди ниёз набуда дар ин достон рӯёрӯии бисёр муҳим ва душвор ва сарнавиштсоз, барои ровиён таваҷҷуҳ барангиз шуда аст.
Тасаввури ин ки Исфандёр қабл аз ин достон Рӯйин тан набуда ва масалан ривояте вуҷуд дошта аст ки пеш аз рафтан ба Систон барои бастани дасти Рустам ба шева ё дастгоҳе Рӯйин тан мешавад, қобили қабул нест зеро вай дар набардҳои дигараш ғайир аз ин достон низ зиреҳи вижаи захмнопазир мепушад ва ба назари нигоранда ҳамин ҷушани хос сабаби осебнопазирии у буда аст аммо чунон ки гуфта шуд сифати “Рӯйин тан” ва мафҳум “Рӯйин тан” барои Исфандёр фақат дар достони муқобилаи вай бо Рустам баён ва барҷаста аст.
Бо ин ки достони маъруфи Рустам ва Исфандёри Шоҳнома обишхури шинохта шудани Исфандёр ба вижагии “Рӯйин тан” аст ва қидмати ин мавзуъ аз тариқи сарчишмаи насрҳои форсӣ ва баъд аз он паҳлавӣ эҳтимолан ба асри сосонӣ мерасад, дар манобеъи муқаддам бар шоҳнома ҳам ишороҳое ба “Рӯйин тании” Исфандёр дида мешавад ва афзун бар занҷираи сарчишмаи насри Рустам ва Исфандёр, собиҳаи Рӯйин тании ин паҳлавон ро ба беш аз ислом ва рӯзгори сосониён мерасонанд.