🔵 Инкори ҳолокост
♦️Дар Ҷанги Ҷаҳонии Дуввум бо зиёд шудани асирони ҷангӣ дар солҳои миёнии Ҷанги Ҷаҳонии Дуввум, бемории тиф, ки мароҳили лоғарӣ, заъфи шадид ва марги тадриҷиро ба ҳамроҳ дошт, дар урдугоҳи асирон, дар хоки Олмони нозӣ ва бахше аз кишвари Лаҳистон (Полша)-и таҳти ишғоли Олмони нозӣ шуюъ пайдо кард ва ноқилини ин беморӣ усарои ҷангӣ ва хусусан сарбозони русӣ буданд.
♦️Зиддиуфунӣ (дезифексия) кардани утоқҳои мавҷуд дар урдугоҳҳо бо баҳрагирӣ аз гози махсус муассир набуд ва дар канори он ҷасадҳои ноқили беморӣ, ки мумкин буд бо дафни онон муҷиботи интиқоли беморӣ фароҳам ояд, тавассути олмониҳо сӯзонда мешуданд.
Ин кор дар замони ҷанг оддӣ буд, аммо пас аз поёни ҷанг матраҳ мешуд, ки утоқҳои гозӣ тавассути олмониҳо дар урдугоҳҳо барпо мешуд, яҳудиён дар он утоқҳо хафа мешуданд ва сипас дар кураҳо сузонда ва ба хокистар табдил мешуданд. Ин ҷанҷол боис шуд, ки аврупои бидеҳкор ба бозмондагони яҳудиён ғаромат пардохт кунад.
🔹️Маҷмӯи яҳудиёни Аврупо пеш аз оғози Ҷанги Ҷаҳонии Дуввум панҷ миллиону нӯҳсаду ду ҳазор нафар будааст. Аммо лозим ба зикр аст, ки дар Ҷанги Ҷаҳонии Дуввум яҳудиёни Шӯравӣ, Итолиё, Суед ва Суэс, ки беш аз севу ним миллион нафар буданд, дастнахӯрда боқӣ монанд ва аз онҳо касе кушта нашуд. Пас агар яҳудиёни ин кишварҳоро ҳисоб накунем, дар кул ду миллиону чаҳорсаду ду ҳазор нафар яҳудӣ дар саросари Аврупо зиндагӣ мекарданд. Бо шурӯи Ҷанги Ҷаҳонии Дуввум, аксари ин яҳудиён ба кишварҳои дигар муҳоҷират карданд ва танҳо як миллион яҳудӣ аз мамолики Аврупо ба тасарруфи Олмони нозӣ даромаданд. Бо ин ҳол куштани шаш миллион яҳудӣ бисёр аҷиб ва ғайриқобили бовар аст.
🔹️Тибқи пажуҳишҳое, ки дар Аврупо роҷеъ ба куштори ҷамъии яҳудиён анҷом шудааст, ин маворид зикр шудааст:
1 – Ҳитлер ва дигар раҳбарони Олмони нозӣ ҳаргиз нақшаи нобудии комили яҳудиёнро накашида буданд ва он чи ки онон дар садади анҷомаш буданд ва қасд доштанд, ки пас аз поёни ҷанг ин корро анҷом диҳанд, кӯчондани иҷбории яҳудиён ба манотиқи ховарӣ буд. Олмониҳо бар ин тасмим буданд, ки пас аз нобудии комили Шӯравӣ, яҳудиёнро ба манотиқи ховарӣ интиқол диҳанд.
2 – Дар натиҷаи шикаст ва ақибнишинии олмониҳо дар ҷабҳаҳои ҷанг бо Шӯравӣ, вазъияти беҳдоштӣ дар урдугоҳҳое, ки яҳудиён дар он басар мебурданд, рӯ ба вахомат буд ва бемории тиф дар ҳоли густариш буд. Дар натиҷа шумори зиёде аз яҳудиён ба далели беморӣ кушта шуданд. Аммо ҳамчунон эҳтимоли ин ки ҷасадҳо (-и мурдагон) муҷиби густариши ин беморӣ бошад, вуҷуд дошт ва дар натиҷа олмониҳо тасмим гирифтанд, ки ҷасадҳоро бисӯзонанд.
3 – Пас аз поёни ҷанг, нируҳои муттафиқин, ки аз аҷсоди яҳудиёне, ки дар урдугоҳҳо ба чунин бемориҳое дучор ва дар натиҷа ҷон бохта буданд, филмбардорӣ карданд ва ононро қурбониёни утоқҳои гоз муаррифӣ карданд.
🔸 Ба назари аҳли таҳқиқ куштагони яҳуд дар Олмон аз дусад ҳазор нафар бештар набуд. Бар фарзи мисол бипазирем, ки шаш миллион нафар яҳудӣ ба дастури Ҳитлер кушта шуданд. Лекин ин зумл ҷанбаи сиёсӣ дорад ва на ҷанбаи мазҳабӣ. (Баҳс дар мавриди ҷанбаи сиёсии ин зулми сохтагӣ бисёр тӯлонӣ аст ва баъд ба он пардохта мешавад).
🔸 Ҳамчунин ҷолиб аст бидонед, ки ҳатто муваррихи фаронсавӣ Пол Рассинйе (Paul Rassinier) вуҷуди утоқҳои гозро инкор мекунад.